نمایه نویسندگان

آ

  • آثری، محمد جواد یادگیری تلفیقی در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 306-313]
  • آشوری، اکرم طراحی آزمایش تهیه نانوذرات مغناطیسی اکسید آهن جهت تفهیم علم نانو به عنوان یک فناوری نوین در زمینه توسعه پایدار [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 51-57]
  • آقایی چادگانی، محبوبه محتوای کاربردی طراحی شده برای مبحث الکترولیز مبتنی بر رویکرد کاوشگری [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 41-58]
  • آقایی چادگانی، محبوبه طراحی آزمایش کم هزینه برای آموزش برقکافت محلول سدیم کلرید با غشاء و بدون غشاء مبتنی بر رویکرد کاوشگری [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 163-182]

ا

  • ابراهیم پور، ندا آشنایی دانش آموزان با مفهوم نانو مواد و کاربردشان در زمینه های مختلف و لزوم درج آن در کتب درسی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 200-213]
  • ابراهیم پور، ندا بررسی بلورمایع‌های صفحه‌ای شکل و تخمین ممان دوقطبی آن‌ها [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 214-221]
  • احمدی، حاتم تحلیل محتوای مباحث شیمی از کتاب علوم تجربی پایه هفتم سال‌تحصیلی 1401-1400 به روش ویلیام رومی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 55-65]
  • احمدی، زهرا طراحی محتوا برای آموزش شناخت عناصر با رویکرد اکتشافی بر اساس نظریه برونر [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 103-128]
  • احمدی، زهره محتوای کاربردی طراحی شده برای مبحث الکترولیز مبتنی بر رویکرد کاوشگری [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 41-58]
  • احمدی، زهره طراحی محتوا برای آموزش شناخت عناصر با رویکرد اکتشافی بر اساس نظریه برونر [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 103-128]
  • احمدی، زهره طراحی آزمایش کم هزینه برای آموزش برقکافت محلول سدیم کلرید با غشاء و بدون غشاء مبتنی بر رویکرد کاوشگری [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 163-182]
  • احمدی، یاور افزایش انگیزه در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 137-157]
  • اصدق جهرمی، مریم آسیب‌شناسی فرایند تدریس شیمی دهم [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 82-95]
  • اصغری لالمی، نسیم فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در آموزش شیمی طی همه‌گیری بیماری کووید-19: دستاوردها و چالشها [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 21-39]
  • اصلانی راجعونی، محمد آموزش نانو فناوری در مدارس [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 68-84]
  • افشاری، مجید بررسی چالش‌های برگزاری دوره‌های کارورزی آموزش شیمی بصورت مجازی از منظر اساتید راهنما [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 205-217]
  • اکرمی، زکیه ارزشیابی مفهوم اسید و باز به شیوه عملکردی در موقعیت شبیه‌سازی شده، مورد مطالعه: دانش-آموزان پایه دوازدهم شهرستان سوسنگرد [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 66-81]
  • اکرمی، زکیه بررسی تأثیر یادگیری مفهوم انحلال یونی از طریق مشاهده در دانش‌آموزان پایه دهم [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 1-13]
  • الهام، هادی کاربست و نقش آزمایشگاه مجازی در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 446-460]
  • امام جمعه، مریم به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 242-263]
  • امانی، وحید ارائه مدلی مبتنی بر روش تدریس اکتشافی برای آموزش درس شیمی و مقایسه آن با روش تدریس سخنرانی [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 1-20]
  • امانی، وحید اثربخشی روش بارش مغزی نسبت به روش سخنرانی در یادگیری شیمی پایه دهم [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 289-296]
  • امانی، وحید راهبردهای تدریس موثر و درست درآموزش علوم تجربی و تاثیر آن بریادگیری دانش آموزان [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 78-100]
  • امانی، وحید مقایسه آموزش مبتنی بر مدل طراحی آموزشی موج وار با آموزش سنتی در تدریس فصل دوم شیمی دانش آموزان پسر پایه دهم [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 25-34]
  • امانی، وحید بررسی تاثیر پیش‌خوانی و پس‌خوانی مطالب و همچنین نحوه مطالعه درس شیمی در فرآیند یادگیری دانش‌آموزان و عملکرد آن‌ها در آزمون‌ها [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 379-386]
  • اولی، اسماعیل مقایسه محتوای مدل اتمی بوهر و اعداد کوانتمی در کتاب شیمی کشورهای ایران و اتیوپی [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 59-78]
  • اولی، اسماعیل اثربخشی روش بارش مغزی نسبت به روش سخنرانی در یادگیری شیمی پایه دهم [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 289-296]
  • اولی، اسماعیل راهبردهای تدریس موثر و درست درآموزش علوم تجربی و تاثیر آن بریادگیری دانش آموزان [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 78-100]
  • اولی، اسماعیل مقایسه آموزش مبتنی بر مدل طراحی آموزشی موج وار با آموزش سنتی در تدریس فصل دوم شیمی دانش آموزان پسر پایه دهم [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 25-34]
  • ایمانی، فائزه تاکیدی بر لزوم توجه بر موارد پراهمیت ایمنی در آزمایشگاه شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 85-109]

ب

  • باصری، سارا مروری برنظریه های اهداف شناختی در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 158-171]
  • باوردی مقدم، جمال مقایسه محتوای مدل اتمی بوهر و اعداد کوانتمی در کتاب شیمی کشورهای ایران و اتیوپی [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 59-78]
  • بروجنی، هادی نقش روش‌های فعال تدریس در افزایش بهره‌وری آموزش شیمی [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 58-66]
  • بهرامی مداح، امیر محمد طراحی محتوای آموزشی برای موضوع الکتروشیمی با تلفیق دو رویکرد STEM و TPACK [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 1-28]
  • بهرامی مداح، امیر محمد مروری بر کج فهمی‌های رایج دانش‌آموزان در آموزش شیمی در متوسطه دوم [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 264-270]
  • بهرامی مداح، امیر محمد اهمیت آموزش شیمی از طریق کارهای عملی و نقش آن در فهم دانش آموزان [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 336-354]
  • بهرامی مداح، امیرمحمد مقایسه اثربخشی روش آموزش مبتنی بر حل مسئله با روش سخنرانی جهت یادگیری فعال مبحث شکل هندسی مولکول ها در شیمی عمومی برای دانشجویان علوم پایه [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 79-101]
  • بیات، زهرا تحلیل محتوای ترمودینامیک در کتاب‌های درسی شیمی متوسطه دوم چاپ 1401 با روش ویلیام رومی و تعیین درجه اهمیت آن بر اساس آنتروپی شانون [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 130-145]
  • بی‌مثل شعربافی، علی راهبردهای تدریس مؤثر در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 222-230]

پ

  • پایدار، معصومه روش کاوشگری هدایت شده: مطالعه مروی آرایش الکترونی و موازنه [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 387-402]
  • پنق، عبدالحکیم تحلیل محتوای فصل سوم شیمی دهم و ارتباط آن با کتب علوم متوسطه اول [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 313-321]
  • پهلوانلو، مهرنوش واقعیت افزوده در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 183-199]
  • پورشالچی، حسام راهبردهای تدریس مؤثر در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 222-230]

ت

  • تقی‌پور، علیرضا نقش روش‌های فعال تدریس در افزایش بهره‌وری آموزش شیمی [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 58-66]
  • تیزرو خسمخی، سعید بررسی تاثیر پیش‌خوانی و پس‌خوانی مطالب و همچنین نحوه مطالعه درس شیمی در فرآیند یادگیری دانش‌آموزان و عملکرد آن‌ها در آزمون‌ها [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 379-386]

ج

چ

  • چشمه خاور، امیرحسین بررسی چالش‌های برگزاری دوره‌های کارورزی آموزش شیمی بصورت مجازی از منظر اساتید راهنما [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 205-217]

ح

  • حبیب‌زاده، الهه کج فهمی‌های رایج در مفهوم پیوندهای شیمیایی در دانش‌آموزان پایه دهم تا دوازدهم [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 361-372]
  • حبیب‌زاده، الهه کج فهمی‌های رایج در مفهوم سوختن در دانش‌آموزان پایه دهم تا دوازدهم [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 67-77]
  • حسینی صدر، صمد مطالعه کیفی فرآیند بی‌انگیزگی تحصیلی با استفاده از شیوه نظریه داده بنیاد (مورد مطالعه: دانشجومعلمان علوم پایه) [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 172-180]
  • حقیقت، حمیده مقایسه اثربخشی روش آموزش مبتنی بر حل مسئله با روش سخنرانی جهت یادگیری فعال مبحث شکل هندسی مولکول ها در شیمی عمومی برای دانشجویان علوم پایه [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 79-101]
  • حقیقت، حمیده طراحی محتوای آموزشی برای موضوع الکتروشیمی با تلفیق دو رویکرد STEM و TPACK [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 1-28]
  • حیدری، حسین تحلیل محتوای بخش‌های مربوط به مبحث شیمی کتاب علوم تجربی پایه ششم تالیف سال 1400 به روش ویلیام رومی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 181-193]

خ

  • خدائی، علیرضا تاکیدی بر لزوم توجه بر موارد پراهمیت ایمنی در آزمایشگاه شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 85-109]
  • خدائی، علیرضا نگرشی بر مفاهیم پنهان در ادراک و تدریس شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 289-312]
  • خدایی، علیرضا افزایش انگیزه در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 137-157]
  • خواجه، الهه ارزشیابی مفهوم اسید و باز به شیوه عملکردی در موقعیت شبیه‌سازی شده، مورد مطالعه: دانش-آموزان پایه دوازدهم شهرستان سوسنگرد [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 66-81]
  • خواجه، الهه بررسی تأثیر یادگیری مفهوم انحلال یونی از طریق مشاهده در دانش‌آموزان پایه دهم [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 1-13]

ذ

  • ذاکرحمیدی، محمدصادق آشنایی دانش آموزان با مفهوم نانو مواد و کاربردشان در زمینه های مختلف و لزوم درج آن در کتب درسی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 200-213]
  • ذاکرحمیدی، محمدصادق بررسی بلورمایع‌های صفحه‌ای شکل و تخمین ممان دوقطبی آن‌ها [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 214-221]

ر

  • راسخی، آیدا کج فهمی‌های رایج در مفهوم سوختن در دانش‌آموزان پایه دهم تا دوازدهم [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 67-77]
  • رحمتی حسن آبادی، فاطمه روش کاوشگری هدایت شده: مطالعه مروی آرایش الکترونی و موازنه [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 387-402]
  • رحیمی، منیره بررسی تاثیر پیش‌خوانی و پس‌خوانی مطالب و همچنین نحوه مطالعه درس شیمی در فرآیند یادگیری دانش‌آموزان و عملکرد آن‌ها در آزمون‌ها [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 379-386]
  • رضایی، رحیم مقایسه محتوای مدل اتمی بوهر و اعداد کوانتمی در کتاب شیمی کشورهای ایران و اتیوپی [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 59-78]
  • رمضانیان، طاهره آموزش شیمی مبتنی بر آزمایش [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 31-50]

ز

  • زاده اریفی، فاطمه ارزشیابی مفهوم اسید و باز به شیوه عملکردی در موقعیت شبیه‌سازی شده، مورد مطالعه: دانش-آموزان پایه دوازدهم شهرستان سوسنگرد [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 66-81]
  • زاده اریفی، فاطمه بررسی تأثیر یادگیری مفهوم انحلال یونی از طریق مشاهده در دانش‌آموزان پایه دهم [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 1-13]

س

  • سربازمولان، عارف بررسی مباحث تدریسی شیمی در مدارس ایران و فنلاند در جهت دستیابی به توسعه پایدار و بهبود نظام آموزشی شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 146-162]
  • سرکان، زهره طراحی محتوای آموزشی برای موضوع الکتروشیمی با تلفیق دو رویکرد STEM و TPACK [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 1-28]
  • سرکان، زهره اهمیت آموزش شیمی از طریق کارهای عملی و نقش آن در فهم دانش آموزان [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 336-354]
  • سعادتی، مسعود مطالعه درک دانشجومعلمان رشته آموزش شیمی دانشگاه فرهنگیان درباره برخی مفاهیم شیمی فیزیک [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 510-522]
  • سمیعی، دوست‌محمد تحلیل محتوای ترمودینامیک در کتاب‌های درسی شیمی متوسطه دوم چاپ 1401 با روش ویلیام رومی و تعیین درجه اهمیت آن بر اساس آنتروپی شانون [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 130-145]

ش

  • شجیع، زینب روش یادگیری مبتنی بر پروژه در آموزش علوم پایه [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 96-107]
  • شجیع، زینب کاربرد مفاهیم فیزیک در آموزش مفاهیم شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 110-118]
  • شرفی، داریوش تحلیل محتوای بخش‌های مربوط به مبحث شیمی کتاب علوم تجربی پایه ششم تالیف سال 1400 به روش ویلیام رومی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 181-193]
  • شریفیان، سید محمدحسن مطالعه درک دانشجومعلمان رشته آموزش شیمی دانشگاه فرهنگیان درباره برخی مفاهیم شیمی فیزیک [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 510-522]
  • شعبانی، مهدی نقش روش‌های فعال تدریس در افزایش بهره‌وری آموزش شیمی [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 58-66]
  • شعبانی، مهدی شناسایی و بررسی چهار کج‌فهمی رایج در شیمی پایه دهم [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 438-445]
  • شهسواری، ایرج آموزش نانو فناوری در مدارس [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 68-84]

ص

  • صابری، ستار شناسایی و بررسی چهار کج‌فهمی رایج در شیمی پایه دهم [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 438-445]
  • صابری ایرج، فاطمه تحلیل محتوای فصل سوم شیمی دهم و ارتباط آن با کتب علوم متوسطه اول [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 313-321]
  • صالحی اول، محمد مروری بر کج فهمی‌های رایج دانش‌آموزان در آموزش شیمی در متوسطه دوم [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 264-270]
  • صفری، علی اثربخشی روش بارش مغزی نسبت به روش سخنرانی در یادگیری شیمی پایه دهم [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 289-296]
  • صمدی، اعظم بررسی و مطالعه کج فهمی‌های دانش آموزان دوره اول متوسطه در مورد مفاهیم چگالی، جرم و حجم [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 297-307]

ع

  • عبداللهیان بلوچی، رضا راهبردهای تدریس موثر و درست درآموزش علوم تجربی و تاثیر آن بریادگیری دانش آموزان [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 78-100]
  • عرب‌زاده، مهسا ارزشیابی مفهوم اسید و باز به شیوه عملکردی در موقعیت شبیه‌سازی شده، مورد مطالعه: دانش-آموزان پایه دوازدهم شهرستان سوسنگرد [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 66-81]
  • عرب زاده، مهسا بررسی تأثیر یادگیری مفهوم انحلال یونی از طریق مشاهده در دانش‌آموزان پایه دهم [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 1-13]
  • عزیز زاده، مهدی یادگیری تلفیقی در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 306-313]
  • عظمت، جعفر بررسی مباحث تدریسی شیمی در مدارس ایران و فنلاند در جهت دستیابی به توسعه پایدار و بهبود نظام آموزشی شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 146-162]
  • عظمت، جعفر نگرشی بر مفاهیم پنهان در ادراک و تدریس شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 289-312]
  • عظمت، جعفر اهمیت آموزش شیمی از طریق کارهای عملی و نقش آن در فهم دانش آموزان [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 336-354]
  • علیزاده، طوبی بررسی تأثیر انجام آزمایش بر یادگیری واکنش‌پذیری عناصر شیمیایی در درس شیمی دانش آموزان پایه یازدهم [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 227-237]
  • علیزاده، فاطمه بررسی تأثیر انجام آزمایش بر یادگیری واکنش‌پذیری عناصر شیمیایی در درس شیمی دانش آموزان پایه یازدهم [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 227-237]

غ

  • غرایی، رضا یادگیری تلفیقی در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 306-313]
  • غلامرضایی، علی اکبر آموزش نانو فناوری در مدارس [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 68-84]
  • غلامشاهی، حسین ارائه مدلی مبتنی بر روش تدریس اکتشافی برای آموزش درس شیمی و مقایسه آن با روش تدریس سخنرانی [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 1-20]

ف

  • فتحی نیا، مهرانگیز مقایسه اثربخشی روش آموزش مبتنی بر حل مسئله با روش سخنرانی جهت یادگیری فعال مبحث شکل هندسی مولکول ها در شیمی عمومی برای دانشجویان علوم پایه [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 79-101]
  • فتحی نیا، مهرانگیز طراحی محتوای آموزشی برای موضوع الکتروشیمی با تلفیق دو رویکرد STEM و TPACK [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 1-28]
  • فتوت، بهار کج فهمی‌های رایج در مفهوم پیوندهای شیمیایی در دانش‌آموزان پایه دهم تا دوازدهم [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 361-372]
  • فرهودی، علی مقایسه آموزش مبتنی بر مدل طراحی آموزشی موج وار با آموزش سنتی در تدریس فصل دوم شیمی دانش آموزان پسر پایه دهم [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 25-34]
  • فیضی، عذرا تحلیل محتوای مباحث شیمی از کتاب علوم تجربی پایه هفتم سال‌تحصیلی 1401-1400 به روش ویلیام رومی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 55-65]

ق

  • قاسم زاده، داود مطالعه کیفی فرآیند بی‌انگیزگی تحصیلی با استفاده از شیوه نظریه داده بنیاد (مورد مطالعه: دانشجومعلمان علوم پایه) [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 172-180]
  • قاسمیان، یونس فرسودگی روش‌های تدریس علوم تجربی و راهکارهای جایگزینی آن [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 108-120]
  • قربانی، زهرا تحلیل محتوای فصل سوم شیمی دهم و ارتباط آن با کتب علوم متوسطه اول [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 313-321]
  • قربانی، فاطمه آموزش نانو فناوری در مدارس [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 68-84]
  • قلخانی، معصومه محتوای کاربردی طراحی شده برای مبحث الکترولیز مبتنی بر رویکرد کاوشگری [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 41-58]
  • قلخانی، معصومه طراحی محتوا برای آموزش شناخت عناصر با رویکرد اکتشافی بر اساس نظریه برونر [دوره 4، شماره 1، 1401، صفحه 103-128]
  • قلخانی، معصومه طراحی آزمایش کم هزینه برای آموزش برقکافت محلول سدیم کلرید با غشاء و بدون غشاء مبتنی بر رویکرد کاوشگری [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 163-182]
  • قهوچیان، ساناز تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در یادگیری شیمی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 249-267]

ک

  • کاشفی، حمیدرضا بررسی چالش‌های برگزاری دوره‌های کارورزی آموزش شیمی بصورت مجازی از منظر اساتید راهنما [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 205-217]
  • کریم نژاد، نیما یادگیری تلفیقی در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 306-313]
  • کریمی، ناصر روش یادگیری مبتنی بر پروژه در آموزش علوم پایه [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 96-107]
  • کریمی، ناصر رویکرد یادگیری مبتنی بر پژوهش؛ نگاهی نو به آموزش علوم پایه [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 238-248]
  • کریمی، ناصر کاربرد مفاهیم فیزیک در آموزش مفاهیم شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 110-118]
  • کریمی زاده، امین طراحی آزمایش تهیه نانوذرات مغناطیسی اکسید آهن جهت تفهیم علم نانو به عنوان یک فناوری نوین در زمینه توسعه پایدار [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 51-57]
  • کیان، روشنک آشنایی دانش آموزان با مفهوم نانو مواد و کاربردشان در زمینه های مختلف و لزوم درج آن در کتب درسی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 200-213]
  • کیان، روشنک بررسی بلورمایع‌های صفحه‌ای شکل و تخمین ممان دوقطبی آن‌ها [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 214-221]

گ

  • گلبختی، حمید تحلیل محتوای بخش‌های مربوط به مبحث شیمی کتاب علوم تجربی پایه ششم تالیف سال 1400 به روش ویلیام رومی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 181-193]
  • گلستانه، مهشید مدل‌های دیداکتیک در خدمت آموزش شیمی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 121-136]
  • گلستانه، مهشید آموزش شیمی مبتنی بر آزمایش [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 31-50]
  • گلستانه، مهشید به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 242-263]

م

  • مجدی، شقایق کج فهمی‌های رایج در مفهوم پیوندهای شیمیایی در دانش‌آموزان پایه دهم تا دوازدهم [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 361-372]
  • محمد حسنی، نور محمد آموزش نانو فناوری در مدارس [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 68-84]
  • موسوی، سید محسن به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 242-263]
  • موسوی، سیدمحسن آموزش شیمی مبتنی بر آزمایش [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 31-50]
  • موسوی مرام، سید علی تحلیل محتوای بخش‌های مربوط به مبحث شیمی کتاب علوم تجربی پایه ششم تالیف سال 1400 به روش ویلیام رومی [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 181-193]
  • مومنی، فاطمه اقدام پژوهی استفاده از تکالیف واگرا در درس شیمی دهم و تاثیر آن در یادگیری دانش‌آموزان در کلاس درس شیمی دهم رشته تجربی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 355-367]

ن

  • نیکمنش، رعنا کج فهمی‌های رایج در مفهوم سوختن در دانش‌آموزان پایه دهم تا دوازدهم [دوره 4، شماره 4، 1401، صفحه 67-77]

و

  • واحدی، حسین روش یادگیری مبتنی بر پروژه در آموزش علوم پایه [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 96-107]
  • واحدی، حسین رویکرد یادگیری مبتنی بر پژوهش؛ نگاهی نو به آموزش علوم پایه [دوره 4، شماره 3، 1401، صفحه 238-248]
  • واحدی، حسین کاربرد مفاهیم فیزیک در آموزش مفاهیم شیمی [دوره 4، شماره 2، 1401، صفحه 110-118]